CZY WARTO STOSOWAĆ SPALACZE TŁUSZCZU?

Spośród suplementów wspomagających odchudzanie, najsilniejsze działanie przypisuje się spalaczom tłuszczu. Są to preparaty o złożonym działaniu, ukierunkowanym na nasilenie termogenezy, czyli produkcji ciepła, usprawnienie spalania tłuszczu oraz poprawę wydolności organizmu. Czy ich skuteczność rzeczywiście jest wysoka? 

W artykule:
1. L-karnityna, CLA, termogeniki
2. Kiedy i jak prawidłowo stosować spalacze tłuszczu?
3. Naturalne Fat burnery w diecie

1. L-karnityna, CLA, Termogeniki

Na rynku pojawia się coraz liczniejsza grupa suplementów ukierunkowanych na przyspieszenie spalania tkanki tłuszczowej. Większość z nich to preparaty o złożonym składzie, choć istnieją także preparaty jednoskładnikowe.
.


Fat burnery, czyli spalacze tłuszczu mogą być stosowane przez osoby o różnym poziomie zaawansowania. Działają na zasadzie uwalniania tłuszczu z depozytów tkanki tłuszczowej, a następnie wykorzystują go jako źródło energii. Najbardziej popularne z nich to:

L – karnityna – jest aminokwasem biorącym udział w metabolizmie energetycznym. Odgrywa ważną rolę w procesie odchudzania. Transportuje kwasy tłuszczowe do mitochondriów, gdzie ulegają spalaniu i wytwarzana zostaje energia. Redukuje liczbę kalorii dostarczanych wraz z pożywieniem.

Wskazana dla osób podejmujących duży wysiłek fizyczny, pomagając przy optymalizacji zachodzących wówczas procesów. Przyspiesza regenerację organizmu po treningu. L- karnityna trafia do krwioobiegu po 4-6 godzinach od spożycia. Według niektórych badań już po 10 dniach stosowania L- karnityny szybkość spalania tkanki tłuszczowej wzrasta nawet o 65%.

CLA – to sprężony kwas linolowy należący do grupy kwasów tłuszczowych. Tłuszcz ten wpływa na produkcje enzymu HSL, który rozpuszcza ściany komórkowe komórek tłuszczowych. Powoduje zmniejszenie objętości komórek tłuszczowych, a tym samym redukcję tkanki tłuszczowej. Stosowanie CLA jako uzupełnienie diety, zapobiega rozwojowi tkanki tłuszczowej, a istniejące już komórki tłuszczowe ulegają samozniszczeniu. 

W pożywieniu występuje w bardzo małych ilościach ( głównie w mięsie wołowym, przetworach mlecznych oraz rybach), dlatego, aby osiągnąć zamierzone rezultaty wskazane jest zażywanie kwasu linolowego w formie suplementu diety. Warto podkreślić, że działanie CLA podobnie jak w przypadku L- karnityny, najlepsze rezultaty przynosi w połączeniu z dużą aktywnością fizyczną.

Z kolei termogeniki to naturalne substancje powodujące uwalnianie ciepła z organizmu. Przyczyniają się do przyspieszenia spalania tkanki tłuszczowej poprzez zwiększenie wydatków energetycznych. Przyspieszają również przemianę materii oraz powodują wzrost temperatury ciała. Podobne zachowanie naszego organizmu obserwujemy podczas wykonywania ćwiczeń fizycznych.

2. Kiedy i jak prawidłowo stosować spalacze tłuszczu?

Suplementowanie spalaczy tłuszczu należy rozpocząć od preparatów lżejszych oraz od najmniejszej działającej dawki. Stopniowo należy obserwować organizm i zwiększać dawki dochodząc do stanu w którym pobudzenie i subiektywnie odczuwalny wzrost ciepłoty ciała są odczuwalne, ale nie powodują przy tym dyskomfortu, nadpobudliwości, rozdrażnienia.

Spalacz tłuszczu powinien być zażyty na ok. 30 minut przed treningiem i nie powinien być łączony z posiłkiem (ogranicza to ich działanie). Niewskazane jest łączenie kilku preparatów tego typu. Nigdy nie należy przekroczyć zalecanej dawki dziennej suplementu; nie należy także stosować tego typu suplementacji jako rozwiązania stałego – spalacze powinny być stosowane przez okres 4 – 8 tygodni, z następującą – minimum – dwutygodniową przerwą.

3. Naturalne Fat burnery w diecie

Występujące w produktach roślinnych naturalne spalacze tłuszczu bardzo często są głównym składnikiem wielu suplementów diety stworzonych z myślą o szybki i skutecznym pozbyciu się nadmiaru tkanki tłuszczowej – występują wtedy w skoncentrowanej formie. Mogą być także dostarczone w nieprzetworzonej postaci wraz z odpowiednio przygotowaną dietą. Najskuteczniejsze z nich to:

  • piperyna występująca w pieprzu
  • papryczka chilli
  • zielona i czerwona herbata, kawa
  • imbir, kurkuma, cynamon
  • ocet jabłkowy
  • wyciąg z Garcinia Cambogia (HCA)
  • jagody acai

W łagodny a zarazem skuteczny sposób przyspieszają one tempo przemiany materii, nawet do 25%. Warto zatem wzbogacić codzienną dietę w tego rodzaju naturalne spalacze tłuszczu. 

POLUB NASZ SERWIS NA FB

4.9/5. Głosów: 3
Czekaj...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

-20% NA ZAKUP EBOOKA ODBIERZ KOD