CHRIS EVANS – POZNAJ TRENING I DIETĘ KAPITANA AMERYKI

Czy marzysz o tym, aby posiadać sylwetkę godną superbohatera rodem z komiksów Marvella? Już dziś poznasz trening oraz plan dietetyczny, który uczynił ze znanego aktora Chrisa Evansa niezwyciężonego Kapitana Amerykę!


Chociaż bohater grany przez Evansa zyskał nadludzkie moce przy pomocy niezwykłego serum, w rzeczywistości aktor sam musiał zapracować na swoją godną podziwu sylwetkę. Składały się na to nie tylko mordercze treningi siłowe, ale również zbilansowana dieta oraz odpowiednia suplementacja witamin i minerałów. Jeśli więc Twoim celem jest osiągnięcie zachwycającej muskulatury rodem z filmów o superbohaterach, nie ma na co czekać.
vv

Dieta godna superbohatera

„Zwykle godzinę lub dwie przed rozpoczęciem treningu jadłem owsiankę zawierającą orzechy włoskie, rodzynki, niskotłuszczowy jogurt typu greckiego, łyżkę białka i może plasterek banana. Następnie, przez resztę dnia spożywałem produkty, które stanowiły doskonałe źródło białka, w tym dużo ryb oraz mięsa.” – tak o swojej diecie opowiadał aktor.
.


Jak sam możesz zauważyć, jego jadłospis był zrównoważony, jednak opierał się na jednym głównym elemencie – białku. To właśnie dzięki niemu możliwe było uzyskanie odpowiedniej masy oraz energii niezbędnej do rozpoczęcia pracy nad sylwetką superbohatera. Chris Evans stosował dietę wysokobiałkową, zakładającą dzienne spożywanie 2g białka na każdy kilogram ciała, przez okres 3 miesięcy.

Ponadto, jego jadłospis składał się z 6 zbilansowanych posiłków, które obejmowały:

• I Śniadanie – frittata z kiełbasą drobiową;
• II Śniadanie – pełnowartościowa owsianka z dodatkiem orzechów i suszonych owoców;
• Lunch I – pitta z dodatkiem sałatki drobiowej;
• Lunch II – burger rybny w towarzystwie sałatki;
• Obiad – kurczak z pieczoną papryką z dodatkiem ryżu brązowego; oraz
• Kolację – kurczak z boczkiem.

Gwiazdorski trening

„Od poniedziałku do piątku pracowałem nad różnymi częściami ciała. Sobota była moim dniem odpoczynku, ale potem, w niedzielę, jeśli nie czułem wyraźnego zmęczenia, a jakaś część mojego ciała wymagała dalszej pracy, brałem się do roboty!” – mówi Evans.

Celem treningów przygotowanych dla filmowego superbohatera było nie tylko zbudowanie imponującej masy mięśniowej, ale również osiągnięcie jego niezwykłej zwinności i szybkości. W planie treningowym znajdowały się różnorodne ćwiczenia, takie jak: przysiady, pompki z dodatkowym obciążeniem, wyciskanie ciężarów na ławce skośnej oraz martwy ciąg.

„W przypadku tego filmu było to około trzech miesięcy treningu i nie cieszyłem się z tego” – mówi Evans. „Zawsze lubiłem chodzić na siłownię, ale to nie były normalne sesje treningowe, wymiotowałem na siłowni, treningi były brutalne, absolutnie brutalne” – dodaje Chris.

Poniżej prezentujemy Tobie gwiazdorski plan treningowy Chrisa Evansa, dzięki któremu aktor w zaledwie 3 miesięce wypracował sylwetkę do swojej roli.

Klatka/barki
• Wyciskanie żołnierskie stojąc 2×5
• Wyciskanie sztangi na ławce skośnej umiarkowanie szerokim chwytem 2×5
• Kettlebell thruster 2×5
• Wyciskanie sztangi na ławce skośnej wąskim chwytem 3×5
• Pompki pod skosem (głową w górę) 2×5
• Wyciskanie żołnierskie klęcząc 2×5
• Pompki z obciążeniem 2×5

Bicepsy/tricepsy
• Pompki szwedki z obciążeniem 3×8
• Wiosłowanie kettlem w opadzie tułwia 3×8
• Uginanie ramion leżąc tyłem na ławce skośnej, chwytem młotkowym 3×8
• Uginanie ramion z użyciem wyciągów pionowych 3×8
• Uginanie ramion leżąc tyłem na ławce skośnej, z szerokim rozstawem ramion 3×8
• Uginanie ramion ze sztangą łamaną 3×8

Nogi/plecy
• Przysiad ze sztangą 1 seria
• Wskok na skrzynię 2×10
• Martwy ciąg 2×10
• Podciąganie na drążku podchwytem 2×10
• Swing z kettlem jednorącz 2×10
• Kettlebell sumo high pull 2×10
• Podciąganie na drążku nachwytem z obciążeniem 2×10

Wsparcie suplementów

Głównym celem suplementacji stosowanej w diecie aktora była maksymalizacja syntezy białka oraz przyspieszenie procesów regeneracyjnych. W celu osiągnięcia pożądanych wyników nie trzeba było jednak stosować niezliczonej ilości suplementów.

Zespół dietetyczny zalecił Evansowi spożywanie odżywek białkowych, glutaminy, kwasów z grupy omega-3, omega-6 i omega-9, jak i witamin oraz BCAA (suplementu diety odpowiedzialnego za ochronę mięśni przed rozpadem).

“Pamiętam, że koktajle białkowe spożywane przeze mnie w ciągu dnia były oparte na serwatce i zawierały około 30g białka. Natomiast przed położeniem się do łóżka wypijałem koktajl białkowy, którego głównym składnikiem była kazeina, stosowana w celu uzyskania powolnego procesu uwalniania białka w trakcie snu” – wyjaśnia aktor.

Początki mogą być trudne!

Nie ma się co czarować, osiągnięcie sylwetki superbohatera wcale nie jest takie proste jak mogłoby Ci się wydawać. Na początku nawet sam Kapitan Ameryka miał ochotę się poddać! W jednym z wywiadów powiedział: „Miałem dość. Do tej pory lubiłem chodzić na siłownię, jednak tym razem było zupełnie inaczej! Czułem, że nienawidzę tego filmu i swojego trenera. Miałem ochotę położyć się w swoim łóżku i spać przez tydzień.”

Dzięki tym wskazówkom, wiesz już jak Chris Evans osiągnął wygląd superbohatera. Nie ma na co czekać, jeśli marzysz o sylwetce godnej największych filmowych herosów zacznij swój trening już dziś!

POLUB NASZ SERWIS NA FB

4.9/5. Głosów: 5
Czekaj...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

-20% NA ZAKUP EBOOKA ODBIERZ KOD